UMI galerija tarptautinėje meno mugėje ArtVilnius'24

2024-10-07
UMI galerija tarptautinėje meno mugėje ArtVilnius'24

Spalio 4 – 6 UMI galerija jubiliejinėje, 15-oje meno mugėje „ArtVilnius‘24″ parodų ir kongresų centre „Litexpo” pristatė unikalią jungtinę ekspoziciją.

UMI galerijos kuruojama ekspozicija nagrinėjo žmogaus veiklos padarinius Šiaurės Europoje ir ne tik, per trijų UMI rezidentų – Miglės Grigutytės, Sophie Durand ir Dan Hermouet darbus, kuriuose atsispindi džiūstančios žemės, kintančio kraštovaizdžio ir nykstančios faunos temos. Pasirinktų menininkų praktiką sieja domėjimasis tvarumo idėjomis meno kūrinių gamyboje, lokalių resursų panaudojimas bei pernaudojimas, vietinių sociokultūrinių procesų, susijusių su ekosistemomis kvestionavimas.

S. Durand mokslinėje bei kūrybinėje praktikoje gilinasi į tvarios meno gamybos aspektus, kurių kertinė idėja yra glaudus meno kūrinio ir jį veikiančių aplinkos sistemų bei kraštovaizdžio ryšį, daugiausiai dėmesio atkreipdama į vandenynų ekosistemą. Kūrinys “Oracle’s Landing [I find myself inland, but the trees on the hill still lean towards the water, watching the river.] 2024“ atskleidžia naują, sistemingą S. Durand kūrybinės praktikos, šiuo metu sutelktos per atstumą nuo vandenyno, pozicionavimo tyrimą.

Šią instaliaciją ekspozicijoje papildė M. Grigutytės skulptūrų serija „Einantys”. Animalistiniai, daugiakojai objektai kalba apie gyvenimo cikliškumą ir netikėtą paradoksą – norėjimą, bet negalėjimą judėti pirmyn. Vienas iš svarbių skulptūrų komponentų – medžio šakos, rastos autorės gimtojoje aplinkoje. Tai mediena, kuri kiekvieną žiemą tampa statybine medžiaga bebrams ir kuri kiekvieną pavasarį yra dekonstruojama autorės kaimynų. Ši nesibaigianti kova tarp žmogaus ir gyvūno dėl teritorijos, įtraukia šias skulptūras į platesnę diskusiją apie tarprūšinį sugyvenimą. O šių skulptūrų atsiradimas smėlyje suteikia naują kontekstą – teritorijų, dėl kurių yra kovojama, nustekenimas ir mirimas.

Galiausiai ekspoziciją apjungė D. Hermouet fotografijos. Šiuo metu autorius gilinasi į ekologiškus fotografijos procesus, daugiausiai eksperimentuoja su natūralių pigmentų išgavimu iš artimos aplinkos, popieriaus perdirbimu ir cianotipija. Ekspozicijoje D.Hermouet faunos fotografijos, įgaus specifines spalvas ir cianotipijos būdu bus atspausdintos ant drobės, taip tematiškai bei erdviškai užbaigiant ekspoziciją.

Ekspozicijos kuratorės: Gretė Ona Tvarkūnaitė, Deimantė Česokaitė

/

On the 4th - 6th of October UMI Gallery presented a unique joint exposition at the 15th anniversary edition of the art fair "ArtVilnius'24″ at the exhibition and congress centre "Litexpo".

Curated by the UMI Gallery, the exhibition explored the consequences of human activity in Northern Europe and beyond through the works of three UMI residents - Miglė Grigutytė, Sophie Durand and Dan Hermouet - which reflect the themes of drying land, changing landscape and endangered fauna. The practice of the selected artists is linked by an interest in ideas of sustainability in the production of artworks, the use and re-use of local resources, and the questioning of local socio-cultural processes related to ecosystems.

S. Durand's research and creative practice focuses on aspects of sustainable art production, with the core idea being the close relationship between the artwork and the environmental systems and landscape that affect it, with a particular focus on the ocean ecosystem. Oracle's Landing [I find myself inland, but the trees on the hill still lean towards the water, watching the river] 2024 reveals a new, systematic exploration of the positioning of Durand's artistic practice, currently situated at a distance from the ocean.

This installation is complemented by M. Grigutytė's sculpture series "Walkers". The animalistic, multi-legged objects speak about the cyclical nature of life and the unexpected paradox of wanting to, but not being able to, move forward. One of the important components of the sculptures are tree branches found in the author's native environment. It is a wood that becomes a building material for beavers every winter and is deconstructed by the artist's neighbours every spring. This never-ending struggle between man and animal for territory places these sculptures in a broader discussion about interspecies coexistence. And the appearance of these sculptures in the sand provides a new context - the marginalisation and death of the territories that are fought over.

Finally, the exhibition was brought together by the photographs of D. Hermouet. Currently, the artist is exploring eco-friendly photographic processes, mainly experimenting with the extraction of natural pigments from the immediate environment, paper recycling and cyanotype. In the exhibition, Hermouet's photographs of fauna will take on specific colours and will be cyanotyped on canvas, thus completing the exhibition thematically and spatially.

The curators of the exposition: Gretė Ona Tvarkūnaitė, Deimantė Česokaitė.